Λίγα Λόγια..
Η Ελληνική Μέριμνα είναι Φιλανθρωπικό Σωματείο, Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου.
Ιδρύθηκε το 1946. Το σύνθημα της ήταν η αγάπη για τον πλησίον μας, αλλά προπαντός αγάπη για το ΠΑΙΔΙ.
Η Ελληνική Μέριμνα βοήθησε το παιδί στην υγεία του, στη μόρφωσή του και στον ψυχικό του κόσμο.
Ιδρύθηκαν 50 παραρτήματα σε όλη την Ελλάδα.
Η δραστηριότητα του Σωματείου εκδηλώθηκε στους κάτωθι τομείς.
- Πρόνοια και περίθαλψη των οικογενειών.
- Μαθητικά συσσίτια
- Παιδικές Γωνιές - προσχολική ηλικία
- Βρεφικοί Σταθμοί
- Παιδικές Στέγες
- Παιδικές κατασκηνώσεις
- Νυχτερινά Δημοτικά Σχολεία για εργαζόμενα παιδιά. Ανεγνωρισμένα από το κράτος (Ν.3094)για την καταπολέμηση του αναλφαβητισμού
Η Παιδική Στέγη Λάρισας της Ελληνικής Μέριμνας, ιδρύθηκε το 1948 και εξακολουθεί να λειτουργεί παραδειγματικά μέχρι σήμερα.
Φιλοξενεί 120 παιδιά , εργαζομένων μητέρων και απόρων οικογενειών.
Λειτουργούν τμήματα προνηπίων και 2 τμήματα νηπιαγωγείου, με ειδικευμένο έμπειρο προσωπικό. Το 2008 η έδρα της Ε. Μ. μεταφέρθηκε στη Λάρισα, διότι λόγω οικονομικών προβλημάτων, έκλεισαν όλα τα Ιδρύματα της Ε. Μ. πλην της Λάρισας.
Σκοποί του Σωματείου
- η διατήρηση και καλή λειτουργία της Παιδικής Στέγης
- ενίσχυση και υποστήριξη αναξιοπαθούντων, κυρίως παιδιών
Διοικείται από 15μελες Συμβούλιο με πρόεδρο την Αγγελική Σιτρά.
Σύνθεση Διοικητικού Συμβουλίου: Πρόεδρος Αγγελική Σιτρά, αντιπρόεδρος Βασιλική Γαλάνη, γραμματέας Ευαγγελία Κούρτη, ταμίας Ευγενία Καρλιγκιώτου, έφοροι Ελένη Λαχανά και Καλλιόπη Καζαντζή.
Μέλη: Ελισσάβετ Βαγενά, Άρτεμις Γκουργκούλια, Μαρία Παγουροπούλου, Ξανθίππη Τσολάκη, Βικτωρία Φασούλα.
Αναπληρωματικά μέλη: Αθηνά Δημητρακοπούλου, Κερασία Καραμήτρου, Μελπομένη Κλέτσα, Σουλτάνα Φώλια.
Σκοπός λειτουργίας είναι να προσφέρει:
- Προσχολική αγωγή που ακολουθεί τις πιο σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους και ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κάθε ηλικίας για την ολόπλευρη και σφαιρική νοητική, συναισθηματική, κοινωνική και σωματική ανάπτυξη των παιδιών.
- Την καθημερινή φύλαξη, φροντίδα, ημερήσια διατροφή, διαπαιδαγώγηση & ψυχαγωγία των νηπίων, που εξαιτίας της εργασίας και των δύο γονέων ή άλλης κοινωνικής αιτίας δεν την έχουν.
- Ειδικά παιδαγωγικά προγράμματα περιβαλλοντικής, κυκλοφοριακής, μουσειακής αγωγής κ.τ.λ., καθώς επίσης και επαφή με την κοινότητα, που προσφέρουν στο παιδί ευκαιρίες για απόκτηση ειδικών γνώσεων, ανάπτυξης της προσωπικότητάς του και κοινωνικοποίηση.
- Κατάλληλη προετοιμασία για τα παιδιά της νηπιακής ηλικίας για την απρόσκοπτη είσοδό τους στο Δημοτικό Σχολείο, μέσα από προγράμματα ανάλογα της νοητικής και ψυχοκινητικής τους εξέλιξης.
- Ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και προβληματισμό των γονέων σε θέματα αγωγής, ψυχολογίας και σχέσεων με τα παιδιά τους.